2025.  október 31. péntek, 
Farkas napja
								Farkas napja
 A riport kapcsán számos gazdálkodó fejezte ki felháborodását, amivel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) vezetősége messzemenően egyetért. A műsorban elhangzott – téves ismeretekre alapozott – kijelentések miatt a Kamara a Szent István Egyetem Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar Vadvilág Megőrzési Intézetének véleményét is kikérte a témában. A vezető szakmai intézet álláspontja megegyezik a Kamaráéval és a felháborodott gazdálkodókéval. A vadak egyedi viselkedésére a gazdáknak nincs olyan hatása, hogy azokért felelősségük általánosan kimondható lenne.
A közúti vadbalesetek kapcsán meg kell jegyezni, hogy az úttestek-útpályák melletti búvóhelyek, bokrosok, árokpartok, fasorok jelenléte sokkal inkább hozzájárulhat a balesetek keletkezéséhez. Ugyanis a takarásból kilépő vad a gépkocsivezetők számára az úttestre kilépésig a takarás miatt nem látható, megjelenésére ezért nem lehet felkészülni.
A szakértők szerint a vadbalesetek csökkentésének egyik biztos módja hosszabb távon az utak melletti, mindkét oldali 5-10 méteres sík, csak fűvel borított sávok kialakítása lehet. Ezáltal az erdőből vagy például kukoricásból kilépő vad is időben láthatóvá válna. A szóvivő által mondottakkal szemben, az esetleges szántás miatt nem jutnak könnyebben az útburkolatig a vadak, sőt – különösen a téli időszakban – hamarabb észlelhetőbbek az autóvezetők által.
 
(NAK)
A riport kapcsán számos gazdálkodó fejezte ki felháborodását, amivel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) vezetősége messzemenően egyetért. A műsorban elhangzott – téves ismeretekre alapozott – kijelentések miatt a Kamara a Szent István Egyetem Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar Vadvilág Megőrzési Intézetének véleményét is kikérte a témában. A vezető szakmai intézet álláspontja megegyezik a Kamaráéval és a felháborodott gazdálkodókéval. A vadak egyedi viselkedésére a gazdáknak nincs olyan hatása, hogy azokért felelősségük általánosan kimondható lenne.
A közúti vadbalesetek kapcsán meg kell jegyezni, hogy az úttestek-útpályák melletti búvóhelyek, bokrosok, árokpartok, fasorok jelenléte sokkal inkább hozzájárulhat a balesetek keletkezéséhez. Ugyanis a takarásból kilépő vad a gépkocsivezetők számára az úttestre kilépésig a takarás miatt nem látható, megjelenésére ezért nem lehet felkészülni.
A szakértők szerint a vadbalesetek csökkentésének egyik biztos módja hosszabb távon az utak melletti, mindkét oldali 5-10 méteres sík, csak fűvel borított sávok kialakítása lehet. Ezáltal az erdőből vagy például kukoricásból kilépő vad is időben láthatóvá válna. A szóvivő által mondottakkal szemben, az esetleges szántás miatt nem jutnak könnyebben az útburkolatig a vadak, sőt – különösen a téli időszakban – hamarabb észlelhetőbbek az autóvezetők által.
 
(NAK)
